Ocena wątku:
  • 2 głosów - średnia: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jaki dobry prostownik samochodowy polecacie? Co warto kupić?
#1
Question 
Rozglądam się za prostownikiem do ładowania akumulatora w aucie. Najchętniej wybrałbym coś sprawdzonego przez kogoś z forum, bo sam jestem kompletnie zielony w tym temacie. 

Zastanawiam się nad tym czy kierować się na zakup czegoś z chin, czegoś z marketu, a może lepszym wyborem będzie jakaś niemiecka bądź polska marka? Bardzo chętnie przeczytam opinie na temat wyboru jakiegoś dobrego prostownika.
Odpowiedz
#2
Bardzo ogólnie zadałeś pytanie, przez co trudno bezpośrednio coś polecić. Jaki akumulator będziesz nim ładował? Zwykły ołowiowy czy żelowy albo AGM Potrzebujesz opcję matki (rozruchu)? Nie podałeś też żadnych informacji co do budżetu jaki Cię interesuje - a zakres cenowy może być bardzo różny. 

Domyślam się, że chodzi Ci o jakieś domowe / garażowe rozwiązania, czy szukasz czegoś profesjonalnego do warsztatu?
Odpowiedz
#3
Zastanów się nad tym co dla Ciebie znaczy dobry prostownik. Myślę, że każdy będzie mieć w tym temacie różne potrzeby! Jeden potrzebuje ładować akumulator na 12V w samochodzie, drugi potrzebuje 24V do traktora, trzeci będzie potrzebować odpalać ciężarówkę na mrozie. Także widzisz jakie mogą być różne zapotrzebowania na prostownik. Nie da się tak prosto odpowiedzieć jeśli nie uwzględnisz szczegółów zastosowania.

Ma być tanio, czy ma być dobrze?   Huh
Odpowiedz
#4
Lightbulb 
[Obrazek: attachment.php?aid=6]

Jaki prostownik wybrać? 


Zanim zdecydujesz się na zakup prostownika do samochodu zastanów się nad kilkoma kwestiami:

[*]Jakie napięcie będzie Ci potrzebne? 12V 24V czy może 48V?
[*]Jaka ma być pożądana wartość prądu ładowania? 
[*]Czy potrzebujesz prostownik automatyczny albo prostownik starego typu? 
[*]Jakiej pojemności jest akumulator, który chcesz naładować za pomocą prostownika?
[*]Rodzaj mocowania - krokodylki czy zaciski na klemy?

[Obrazek: attachment.php?aid=7]